Tuesday, October 5, 2010

Video Dunia Akhir Zaman: Konspirasi Jangka Panjang yang ke-4~~

.: Dikongsi dari fb, video nih asalnya lebih 22 minit, oleh kerana kekangan YouTube, maka satu-satu video jarang dapat lebih 10 minit panjangnya.

Apa yang perlu kita buat sebelum tengok video ini?
  1. Baca Panduan memahami ilmu Teori Konspirasi dulu. 
  2. Baru tengok dua video di bawah ini.. 
  3. Kemudian baca komen-komen yang terdapat di blog Salafus-sholih ini.
Patutnya akan ada rasa terkezut dan kesedaran kenapa sesetengah perkara macam itu, atau macam ini, kenapa tidak begitu atau begini. Hati-hati juga, persoalan "kenapa" boleh membawa ke arah "kalau", dan soalan-soalan "kalau" boleh memesong akidah kita, jaga jagaaa~~

Ini video pertama: Dunia Akhir Zaman 1/2

Video kedua: Dunia Akhir Zaman 2/2.

Perhatian: Penerangan video ini adalah diluar bidang kuasa mamdoh. Kurang ilmu mengenainya, tapi mamdoh rasa tidak salah untuk membuka minda mamdoh sendiri dengan perkongsian video seperti ini. Seperti yang dikatakan tadi, sila baca komen-komen pada blog Salafus-sholih ini.

Tapi, dalam kita tertanya-tanya teori dan pertanyaan konspirasi ini, mungkinkah.. Mungkinkah apa yang dikatakan ini hanyalah *kebetulan* saja, tetapi ditokok tambah oleh "pihak Illuminati" dan "lain-lain" bahawa kononya kejadian-kejadian ini adalah perbuatan mereka? Bagaimana mereka boleh terus-terusan melakukannya tanpa jemu? Kalau disoroti kembali, lammmaaa juga tu.. :-?

Tapi, itu pemikiran entah dari mana datangnya. Segala-galanya adalah kekuasaan Allah. Apa yg Allah izinkan terjadi, ia akan jadi. (Ingat lagi dengan Kun fayakun?). Tidak mustahil ini yang sememangnya sedang berlaku, kerana musuh-musuh Islam tidak akan berhenti melakukannya, hatta syaitan lagi telah berjanji akan melakukannya hingga kiamat.

Kenapa kadang ada antara mereka yang sudah terang-terangan mengetahui bahawa ajaran dan agama Islam itu sememangnya benar tetapi tidak mahu menganutinya, bahkan masih mengusahakan menyesatkan umat Islam sehingga kini? Kerana harta? Perempuan? Kedudukan? Atau hati mereka yang telah dibutakan oleh Allah kerana enggan menerima Islam walau sudah tahu hakikat kebenarannya?

Mari kita ramai-ramai kembali kepada Islam yang sebenarnya: al Quran dan Sunnah. Agar terhindar dari termasuk dalam statistik mereka-mereka yang dimasukkan ke dalam Neraka Jahannam... Huhu.. :-( Nauzubillah.


m2mdoh: "Mari menyokong sesama umat Islam!!~"
P/s: Agak-agaknya antara kita-kita ni sempat tak ke zaman ke-5? Kalau rasa tak sempat, jadi persiapkan anak-anak kita, ahli keluarga, sanak saudara, kawan-kawan, teman-teman dan umat Islam dan yang bukan Islam agar bersedia untuk menempuh zaman ke-4 ini. Mereka juga mungkin tak sempat menemui zaman ke-5. Kesiankan mereka juga, tapi kesiankan kita nih dulu.
P/s: Siapalah yang akan membacakan menyedekahkan alFatihah kepada kita nanti selepas kita telah lama pergi? Masih adakah lagi yang sayang, masih adakah lagi yang teringatkan kita? :-(
:.

No comments:

Post a Comment